03 January 2009

TELUK MARUDU

Di teluk itu,
Sedari kecil aku telah menjelajahinya,
Menemani insan mencari rezeki,
Insan yang ku gelar keluargaku,
Begitulah hidup sebagai nelayan..

Di teluk itu,
Tangis tawa bersama alun ombak,
Kesengsaraan memaksa diri keteluk itu,
Mencari sesuap nafkah,
Untuk santapan mereka yang dikasihi..

Di teluk itu,
Sejarah dilakar tiada siapa yang tahu,
Sejarah yang ku anggap sebagai pengalaman,
Mematangkan jiwa dan fikiran,
Mencari jalan ke arah yang cerah,

Di teluk itu,
Di situlah tempat mencari ilham,
Tempat ku memotivasikan diri,
Sedari kecil memikirkan perubahan,
Siapa kata laut selalu bergelora?

Di teluk itu,
Di situ banyak kegembiraan dan kesedihan,
Di situ menguji kesabaran dan ketabahan,
Namun aku percaya rezeki datang dari Tuhan,
Aku yakin sinar pasti akan datang..

Di situ Teluk Marudu,
Sedari kecil aku telah jelajhinya,
Di kala teman seusia nyenyak tidur,
Di kala teman seusia besama keluarga tercinta,
Di kala itu aku sendirian melayan kesedihan di Teluk Marudu.....

No comments:

Post a Comment